سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهینه سازی مصرف
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
  پیوند دوستان
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 92215
کل یادداشتها ها : 24

نوشته شده در تاریخ 88/12/4 ساعت 9:59 ع توسط وحید خادمی


دست‌اندرکاران انرژی در ایالت نوادا می‌گویند با استفاده از روش پاک و سازگار با محیط زیست، قصد دارند فضولات مرغ‌ها در این ایالت را برای روشن کردن خانه‌ها و اداره‌ها به کار برند. محققان شرکت انرژی پاک (Green energy) می‌خواهند با تبدیل فضله پرندگان به متان و تولید گاز پاک به عنوان یک سوخت تجدیدپذیر الکتریسیته تولید کنند.
این شرکت امید دارد یکی از شرکت‌هایی باشد که به منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و فضله‌ای حیوانات و پرندگان متکی است. البته این روش هم مانند تمام راه‌حل‌های دیگر برای حل مسائل پیچیده دارای اثرات جانبی است. فضولات طیور علی‌رغم فراوانی تاکنون به عنوان یک سوخت نامشخص معرفی شده است که نمی‌توان چشم‌اندازی را برای آن متصور بود.
وقتی این مواد می‌سوزند چیزی که در هوا منتشر می‌شود مشابه چیزی است که توسط نیروگاه‌های زغالی در هوا پخش می‌شود.
محققان شرکت انرژی پاک برای حل این مشکل پیشنهاد کردند از متان استخراج شده و تفاله باقیمانده به عنوان کود استفاده شود. قرار است اولین نیروگاه که از این سوخت استفاده می‌کند در ژوئن 2010 در کارولینای جنوبی شروع به کار کند. این نیروگاه شبیه به بسیاری از نمونه‌های مشابه در اروپاست و با 13 مرغداری بزرگ به منظور تهیه سوخت آلی قرارداد بسته است. این نیروگاه، برق تولیدی را به صنایع همگانی، کارخانه‌ها و شرکت تعاونی‌های روستایی خواهد فروخت.
چالش اصلی امضای توافق‌نامه خرید و فروش برق تولیدی است. تولیدکنندگان معتقدند تولید برق به این روش باعث آلودگی جو زمین نخواهد شد. اکنون قراردادهای محرمانه‌ای بین شرکت تولیدکننده و بعضی مشتریان امضا شده است.
بعضی از مشتریان معتقدند امضای قراردادهای طولانی مدت کمی مخاطره‌انگیز است. محققان شرکت انرژی پاک اولین گروهی نیستند که تلاش کرده‌اند از فضولات طیور به عنوان منبع انرژی تجدیدپذیر استفاده کنند.
Fibro watt دیگر شرکتی است واقع در پنسیلوانیا که 3 سایت در ایالت مینه‌سوتا دارد. عمدتا در کارولینای شمالی و دیگر مناطق آن با استفاده از متان استخراج شده از زباله‌های دفن شده الکتریسیته تولید می‌شود.
دی‌اکسید کربن منتشر شده ناشی از سوختن متان در فضا معادل مقداری است که از سوختن زغال منتشر می‌شود. سوختن زغال‌سنگ باعث تولید و اضافه شدن دی‌اکسید کربن جدید به اتمسفر می‌شود. در حالی‌که دی‌اکسید کربن ناشی از سوختن متان همانی است که به صورت طبیعی و در اثر فساد فضولات حیوانی به جو اضافه می‌شود.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ